Odwodnienie często kojarzy się nam z ciężkimi chorobami i długotrwałym pobytem w szpitalu.

Oczywiście odwodnienie organizmu jet bardzo niebezpieczne i może się skończyć pobytem w szpitalu. Jednak do takiego stanu może dojść również w czasie wakacji, szczególnie jeśli nasze wypady wakacyjne będą wiązały się z dużym wysiłkiem fizycznym i brakiem uzupełnienia elektrolitów oraz wody w organizmie. O czym należy pamiętać w czasie wakacji, by nie dopuścić do odwodnienia organizmu i w pełni cieszyć się wyjazdem?

Wakacyjny wyjazd – jak nie dopuścić odwodnienia organizmu?

Przyczyn odwodnienia w czasie wakacyjnych wojaży może być naprawdę wiele. Jeżeli wyjeżdżamy na wakacje poza granice naszego kraju, w szczególności do krajów afrykańskich lub azjatyckich musimy liczyć się z tym, że mogą wystąpić u nas problemy żołądkowe – nudności, wymioty czy biegunka. Z reguły taki stan rzeczy kojarzony jest z piciem brudnej wody czy spożywaniem nieumytego jedzenia. Jednak problemy te może wywołać również nagła zmiana klimatu oraz innego rodzaju pożywienie np. z dodatkiem dużej ilości ostrych przypraw. Do odwodnienia często dochodzi również w momencie, gdy przebywamy w krajach, gdzie panują bardzo wysokie temperatury i decydujemy się na duży wysiłek fizyczny np. długą wędrówkę.

Wiedząc co co zwiększa ryzyko wystąpienia odwodnienia, możemy znacznie je zminimalizować np. poprzez dokładne przestrzeganie zasad higieny, spożywanie tylko potraw, które znamy i regularne uzupełnianie poziomu wody w organizmie.

Elektrolity – dlaczego należy uzupełniać ich poziom?

Niekiedy nawet przy zachowaniu wysokiej ostrożności może dojść do odwodnienia organizmu. Warto wiedzieć, że ten stan jest szczególnie niebezpieczny u małych dzieci. Dlatego już przy zauważeniu pierwszych objawów należy szybko działać. Oprócz uzupełniana płynów w organizmie warto przyjmować również preparaty zawierające elektrolity. Są one dostępne w aptekach bez recepty i mają formę gotowego płynu lub proszku do rozpuszczenia w wodzie.

Materiał zewnętrzny

Warto przeczytać