Przez kilkaset wieków historii ludzkości zdążył się w naszej świadomości ugruntować pogląd, że jakość i wartość mężczyzny mierzona jest jego siłą oraz tężyzną fizyczną. Przedstawiciel tzw. płci brzydkiej tak długo utrzymywał swoją pozycję w społeczeństwie, jak długo był w stanie skutecznie (i krwawo) rozprawić się z przeciwnikami oraz płodzić dzieci – sprawność seksualną traktowano bowiem na równi ze sprawnością fizyczną – obie te cechy były w owych czasach wyznacznikami „prawdziwych mężczyzn”. Pogląd ten, w niektórych społecznościach, pokutuje aż do dzisiaj. Trudno się więc dziwić, że panowie mniej wysportowani bywają uważani za zniewieściałych, a Ci którzy miewają problemy z osiągnięciem satysfakcji seksualnej często wpadają w stany graniczące z depresją.

Wstydliwy, niewstydliwy problem

Czy jednak szeroko rozumiane kłopoty z erekcją są powodem do paniki i wstydu? Na pewno taka sytuacja nie jest niczym przyjemnym i może budzić zaniepokojenie, zwłaszcza kiedy dotyczy młodych mężczyzn. Jednak współczesna medycyna uspokaja – problemy z osiągnięciem wzwodu nie są niczym nowym i dotyczą sporej ilości panów, także tych u szczytu seksualnej aktywności. W dużej ilości przypadków mają charakter przejściowy i są wywołane przez czynniki zewnętrzne, takie jak: niewłaściwa dieta, stres i pośpiech lub brak aktywności fizycznej. Zazwyczaj też nie powinny budzić większego niepokoju a niewielkie zmiany w diecie oraz sposobie życia przynoszą poprawę i pomagają w osiągnięciu większej sprawności seksualnej.
U podłoża tych schorzeń, zwanych ogólnie impotencją, leży często zły tryb życia – współczesny pęd i pogoń za karierą oraz tempo życia niejednokrotnie jest przyczyną problemów zdrowotnych. Stres związany z warunkami życia oraz pracą, jedzenie byle czego i w pośpiechu, a w końcu – zatracenie umiejętności relaksu, przyczyniają się do pogorszenia sprawności seksualnej. Na szczęście – kilka zmian w trybie życia powinno przynieść znaczną poprawę.

Na talerzu i w klubie fitness

Prawidłowa dieta oraz aktywność fizyczna wpływają dodatnio nie tylko na ogólny stan zdrowia ale także znacznie zmniejszają kłopoty z erekcją. Błędny i niezdrowy sposób odżywiania prowadzi do wielu chorób związanych z układem krążenia. Miażdżyca, choroba wieńcowa oraz zaburzenia przepływu krwi w organizmie nie tylko mogą zagrażać życiu ale i znacznie obniżają sprawność seksualną. Na skutek zaburzeń krążenia, krew nie dociera do ciał jamistych znajdujących się w penisie – stąd biorą się kłopoty ze wzwodem i zaburzenia erekcji.
Pomóc może zbilansowana, zdrowa dieta – bogata w niskoprzetworzone produkty i uboga w sól. Dobroczynny wpływ wykazują także produkty bogate w żelazo, a więc buraki, szpinak i inne zielone warzywa liściaste, orzechy oraz owoce morza.
Nie zaszkodzi także zwiększenie aktywności fizycznej. Poza standardowym zestawem najczęściej uprawianych sportów (takich jak pływanie, bieganie oraz ćwiczenia siłowe) warto przyjrzeć się bliżej ćwiczeniom zalecanym przez specjalistów właśnie w celu poprawy jakości wzwodu. Jakie naukowcy polecają ćwiczenia na erekcję? Na czele listy są przede wszystkim ćwiczenia wzmacniające mięśnie Kegla. Najprostszym i zarazem najbardziej znanym jest po prostu kilkukrotne powstrzymywanie strumienia moczu podczas mikcji, a także wielokrotne napinanie mięśni miednicy. Ćwiczenia te, nie tylko poprawiają erekcję ale, w późniejszym okresie życia, pomogą w schorzeniach związanych z nietrzymaniem moczu.

Więcej o wpływie diety oraz ćwiczeń na sprawność nie tylko seksualną można przeczytać tutaj: http://www.permen.pl/wspomaganie-erekcji-dieta-i-styl-zycia.html.

Fachowa pomoc

Zdarza się jednak tak, że przyczyną kłopotów w sypialni są poważne schorzenia. Nowotwory, choroby układu moczowego, urazy oraz poważne choroby krwi niosą ze sobą poważne konsekwencje. Dlatego też, warto przełamać wstyd i zasięgnąć porady lekarza – szczególnie w przypadku, gdy problemy ze wzwodem trwają przez dłuższy czas lub nasilają się. Lekarz ma także możliwość wsparcia erekcji za pomocą farmaceutyków wydawanych na receptę.
Porady zawarte w powyższym artykule są jedynie sugestią i nie mogą zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Materiał zewnętrzny

Warto przeczytać