Już od najmłodszych lat słyszymy że sport to zdrowie. Przez cały okres edukacji towarzyszą nam zajęcia wychowania fizycznego, dzięki czemu jesteśmy niejako zmuszeni do regularnych ćwiczeń. Kiedy jednak kończymy okres nauki, nikt już nie stoi nad nami z batem i nierzadko trudno znaleźć motywację do tego aby wstać z kanapy, wyjść z domu i nieco się zmęczyć. Z pomocą mogą przyjść pewne rozwiązania, które nie wymagają opuszczania mieszkania, a jednocześnie są ciekawą formą aktywności fizycznej i rozrywki. Co to takiego?

Konsole do gier

 

Na rynku dostępnych jest wiele gier przystosowanych do domowych konsoli. Można dzięki nim ćwiczyć jogę pod kontrolą czujników korygujących postawę ciała, można wziąć udział w olimpiadzie lekkoatletycznej lub ćwiczyć sztuki walki. Znajdzie się też coś dla fanów tenisa, piłki nożnej czy zumby. Można grać indywidualnie lub konkurować z innymi zawodnikami. Zabawa na konsoli to nie tylko świetna rozrywka idealna na jesienne lub zimowe wieczory, ale także okazja do spalenia kalorii i zadbania o swoją sylwetkę.

 

Maty do tańca

 

Matę można podłączyć do komputera lub telewizora. Specjalne oprogramowanie umożliwia naśladowanie choreografii tanecznych na różnych poziomach zaawansowania. Wybór piosenek jest ogromny, a możliwość konkurowania z inną osobą zapewnia zastrzyk adrenaliny i sportowe emocje. Taniec na matach to doskonała rozrywka dla całej rodziny.

 

Filmy instruktażowe w Internecie

 

Na stronach internetowych poświęconych zdrowiu i aktywności fizycznej możemy znaleźć niezliczone ilości filmów instruktażowych, które znacznie ułatwiają codzienne ćwiczenia w domu. Jedne są dedykowane konkretnej partii mięśniowej, inne pozwalają rozwijać wszystkie mięśnie jednocześnie. Znajdziemy też filmy przeznaczone dla osób starszych, zmagających się z osteoporozą. Kobiety ciężarne również mogą skorzystać z tego rozwiązania, dzięki filmom dedykowanym przyszłym mamom.

 

Rower stacjonarny

 

Choć ćwiczenie na rowerze stacjonarnym jest dosyć monotonne, można je połączyć z oglądaniem ulubionego serialu lub filmu. Podczas jednego odcinka trwającego 40 min możesz spalić nawet 400 kcal, czyli tyle, ile ma spora porcja ciasta lub duży, słodki pączek. Podczas jazdy na rowerze stacjonarnym można też słuchać audiobooków lub ulubionej muzyki.

 

Małe domowe trampoliny

 

Kupując trampolinę, warto zainwestować też w płytę z filmikami prezentującymi układy ćwiczeń dopasowane do energicznej muzyki. Choreografię można też wymyślić samemu i dopasować do ulubionych hitów. Trening na trampolinie to duża dawka endorfin i sposób na zgrabną sylwetkę.

 

Jak widać opcji wiele. Wystarczą tylko dobre chęci i odrobina wolnego miejsca w domu. Jak przy każdym sporcie, tak i przy domowych ćwiczeniach może zdarzyć się kontuzja. Przekształcając swoje mieszkanie w klub sportowy warto pamiętać o dodatkowym wyposażeniu apteczki w kilka niezbędnych elementów takich jak chłodzący żel na kontuzje z przeciwzapalnym diklofenakiem, materiały opatrunkowe np. plastry i bandaże oraz coś do przemywania ran. Niezależnie od tego, gdzie odbywa się twój trening nie zapominaj o wygodnym obuwiu przystosowanym do danej dyscypliny.

 

Materiał zewnętrzny

Warto przeczytać