Audyt SEO to bezpłatna analiza strony internetowej, która uwzględnia czynniki mające wpływ na pozycjonowanie witryn internetowych. Takie działanie pozwala sprawdzić wszelkie istotne parametry swojej strony i ocenę jej potencjału w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Audyt SEO pozwala też na ocenę treści, a także fraz kluczowych zamieszczonych na witrynie internetowej.

Co to jest audyt SEO?

Warto na samym początku wyjaśnić, że audyt SEO to sprawdzenie strony internetowej pod kątem wymagań SEO, a także błędów mogących ograniczać efekty pozycjonowania. Mowa w tym przypadku o widoczności, ruchu oraz konwersjach. Sporo osób zastanawia się, kiedy najlepiej przeprowadzić audyt SEO. Najlepiej robić to w trakcie procesu pozycjonowania, żeby optymalizować oraz ulepszać działania. Celem jest też eliminowanie potencjalnych błędów. Jeżeli zauważy się nagły spadek widoczności bądź ruchu, zdecydowanie warto przeprowadzić audyt SEO.

Niektórym ludziom wydaje się, że wiedzą, jak zrobić to samodzielnie i z tego powodu rezygnują ze wsparcia specjalisty do spraw pozycjonowania bądź agencji SEO. Okazuje się, że jest to spory błąd. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że osoba bez doświadczenia oraz dostępu do specjalistycznych narzędzi nie będzie w stanie sama dobrze ocenić wartość witryny internetowej. Jedynie specjalista od SEO z dużym doświadczeniem będzie mógł solidnie przeanalizować dane oraz znaleźć przyczynę spadków i wdrożyć zmiany, które powinny wyeliminować błędy. Pomogą mu w tym specjalne narzędzia SEO ułatwiające rzetelną analizę strony www.

Jak przeprowadzić audyt SEO?

Sporo osób zastanawia się, jak zrobić audyt kanonicznej wersji witryny w SEO. Przede wszystkim strona internetowa powinna być zawsze dostępna jedynie pod jednym adresem. Okazuje się, że dla robotów Google adres wersji mobilnej bądź desktopowej stanowi duplikację zawartości. Dlatego trzeba ustanowić jeden, kanoniczny adres witryny internetowej. Na wszystkich innych adresach należy dodać linki kanoniczne poprzez umieszczenie w sekcji

następującego fragmentu kodu:

. Jest to bardzo istotne działanie w kwestii przeprowadzenia audytu SEO.

Więcej o audycie SEO przeczytasz na https://rankarchitects.com/pl/audyt-seo-on-site/

Warto wiedzieć, że brak indeksowania oznacza, iż witryna internetowa nie jest widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Z tego powodu audyt SEO trzeba uzupełnić o weryfikację stopnia indeksowania witryny. Do tego celu trzeba zastosować Google Search Console. W raporcie “Indeks” > “Stan” można znaleźć informacje dotyczące prawidłowo zaindeksowanych adresów URL, a także zaindeksowanych adresach URL z ostrzeżeniem występujących błędów indeksowania. Jeżeli celem jest audyt SEO, trzeba przeanalizować błędy oraz naprawić je. Ponadto istotne jest to, czy wykluczone adresy URL faktycznie powinny być wyłączone z indeksowania. Warto wiedzieć, że typowe błędy to strony mające atrybut noindex i znajdują się na mapie witryny www. Podczas weryfikacji wszelkich problemów z indeksowaniem najlepiej też sprawdzić obecność mapy strony w Google Search Console, co powinno być priorytetem.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Warto przeczytać