Odchudzanie i spalanie tłuszczu to bardzo mozolny proces. Można go jednak maksymalnie przyspieszyć, wybierając odpowiednie ćwiczenia i trenować konkretną partię mięśni. Jak zatem walczyć z tłuszczem ćwiczeniami ? Jak należy ćwiczyć ? Poniżej przedstawiamy najskuteczniejsze ćwiczenia, które pomagają spalać zbędne kalorie.


Ćwiczenia na brzuch
Pierwszym rodzajem ćwiczeń, które doskonale trenują newralgiczne części ciała to ćwiczenia na brzuch. Najprostszymi będą zwykłe brzuszki, które możemy wykonywać na macie lub u siebie w domu. Powodują aktywną pracę mięśni brzucha, a co za tym idzie spalanie tłuszczu z tej okolicy. Bardziej wymagającym ćwiczeniem są pompki z przyciąganiem sztangi. Należy w nim oprzeć ręce na gryfie i podczas unoszenia ciała przetaczać sztangę do brzucha lub przed siebie. Hantle do ćwiczeń tej partii również będą przydatne. Bardzo ciekawym treningiem są po raz kolejny pompki z tą różnicą, że po uniesieniu ciała opieramy się na jednej ręce, a drugą odchylamy w bok.

Jeśli trenujemy na siłowni, warto wybrać kilka urządzeń, które w szczególny dobrzy sposób wpływają na mięśnie brzucha i spalanie tłuszczu w tym obszarze. Należy do nich m.in. wyciąg. Możemy na nim wykonywać skłony, trzymając linkę z obciążeniem, co w dużym stopniu angażuje właśnie mięśnie brzucha. Należy wtedy uważać na ciężar, aby nie uszkodzić kręgosłupa.
https://www.sklep-presto.pl/wiadomosc/cwiczenia-na-brzuch-jak-cwiczyc-miesnie-brzucha-w-domu-i-na-silowni/8270/


Ćwiczenia na uda
Podstawowymi ćwiczeniami, które pozwalają spalić tłuszcz na udach — są przysiady. Możemy wykonywać je przy okazji innych ćwiczeń lub stosować rozmaite wersje jak pół przysiady czy przysiady z podnoszeniem kolan. Kolejnym ćwiczeniem niewymagającym zaawansowanych przyrządów jest unoszenie nóg podczas leżenia na plecach. Z pozoru łatwe ćwiczenia angażują wiele mięśni i są skuteczne, jeśli je powtarzamy regularnie – najlepiej codziennie.

Bardzo dobrym przyrządem, który pomaga spalać tłuszcz na udach — jest guma oporowa. Ćwiczenia z nią polegają na zahaczeniu jednego końca gumy o nogę a drugi o stały element lub inna część ciała. Gumę taką można zahaczyć o obie nogi na wysokości ud i rozchylać związane nogi. Trenują tak piłkarze, jak Lewandowski czy Messi, rozgrzewając właśnie te mięśnie przed meczem. Możemy wybrać różne poziomy oporów lub wykonywać inne figury jak zachowanie jednej nogi o stały element. Wystarczy spróbować unieść kolano, a uda będą musiały bardzo intensywnie, kurcząc swoje mięśnie.

Nieco bardziej zaawansowanym przyrządem dostępnym na siłowni jest orbitrek. Możemy go również umieścić w domu i trenować regularnie. Symuluje on bieg poprzez stanięcie na pedały i chwycił rękoma uchwytów. Oprócz mięśni ud będziemy musieli też zaangażować inne partie, co poprawi naszą kondycję i pozwala na spalenie większej ilości kalorii.
https://www.sklep-presto.pl/wiadomosc/cwiczenia-na-uda-najlepsze-cwiczenia-na-miesnie-ud/8644/


Ćwiczenia wysiłkowe – ogólne spalanie kalorii
Bardzo dobrym uzupełnieniem powyższych ćwiczeń są ćwiczenia, które wymagają zaangażowania całego organizmu. Dzięki temu możemy spalić dodatkowe kalorie oraz wzmocnić kondycję fizyczną. Pierwszą propozycją jest rowerek stacjonarny. Bardzo korzystnie wpływa na budowanie mięśni nóg czy ud oraz jest doskonały do spalania tłuszczu. Możemy kontrolować ilość spalonych kalorii dzięki dodatkom takim jak kalkulator czy pulsomierz. Można na nim trenować z różnym obciążeniem. Van Bardziej efektywna jest długotrwała jazda nawet z mniejszym obciążeniem niż krótkie i szybkie sesje. Liczne programy treningowe, które zmieniają aktywnie opór, wspomagają ten proces.

Kolejnym urządzeniem, które jest przydatne w walce ze zbędnymi kilogramami — jest bieżnia. Zapewnia ogólny wysiłek, a szczególnie wpływa na te same grupy mięśniowe co zwykle bieganie. Na rynku dostępne są dwa rodzaje bieżni – mechaniczna i elektryczna. Pierwszy typ działa, dopiero gdy sami wprawimy go w ruch, a ceny rozpoczynają się od 200 zł – 300 zł. Są doskonałym dodatkiem do regularnych treningów. Bieżnie elektryczne poruszają się dzięki zamontowanemu silnikowi. Mają też amortyzację, która zwiększa komfort ćwiczeń.

 

Warto przeczytać