Czy wiesz, że w trakcie tygodniowych obowiązków jesteś na tyle zmotywowany, aby trzymać się sztywnych zasad dotyczących zdrowego trybu życia? Urozmaicona dieta, posiłki przygotowywane w domu, stale dbają o piękną sylwetkę. Niemniej jednak za rogiem czai się weekend, który zachęca wszystkich wytrwałych, do porzucenia, na dwa dni, restrykcyjnych zasad, dotyczących wyliczania kalorii. My się nie poddajemy i podpowiadamy, jak zadbać o weekendową dietę, która łączy w sobie przyjemne z pożytecznym!

Weekendowy czas rozluźnienia

Weekend to czas relaksu i rozluźnienia. Wielu z nas, przełącza się wtedy na domowy tryb „stand by”, który w standardzie posiada opcję – „zapomnij o pracy”. Dwa dni, o charakterze lekko wakacyjnym, pozwalają na wszystko. Pucharek lodów, pyszna kawa z ciastem na mieście, popcorn do filmu i obfity obiad, po którym marzysz wyłącznie o śnie. To odpowiedni czas, aby zapomnieć również o ściśle przestrzeganej diecie.

Jak walczyć z weekendowymi pokusami?

Przede wszystkim warto pamiętać, że racjonalne podejście do odżywiania powinno towarzyszyć nam na każdym kroku. W związku z tym podczas weekendowego relaksu wcale nie musisz sobie wszystkiego odmawiać. Jeśli pragniesz poczuć się rozpieszczonym, połącz ulubione składniki w niecodzienne, nadal zdrowe kombinacje.

Od czego zacząć?

W weekend możemy pozwolić sobie na dowolność gospodarowania czasu – a tego mamy trochę więcej niż podczas zabieganego tygodnia. Najpierw wyposaż w odpowiednie urządzenia i dodatki swoje kucharskie stanowisko! Jeśli szukasz inspiracji, to sklep internetowy z akcesoriami kuchennymi – DoGotowania.pl chętnie podpowie, co warto mieć w swoim niezbędniku smakosza. Gotowy? Kubki smakowe same się nie podbiją!

Słodkie śniadanie, zielony lunch, egzotyczny obiad

Nikt nie potrafi oprzeć się słodkościom. W związku z tym nie warto ich sobie odmawiać. Śniadanie to fundamentalny posiłek całego dnia, dlatego powinien zawierać wiele składników odżywczych, które zapewnią moc energii. Ciekawą propozycją są małe placuszki a’la amerykańskie pancakes, które na bazie mąki orkiszowej lub owsianej, dopasowują się do zdrowego menu weekendowego. Jeśli Twoje zapotrzebowanie kaloryczne jest większe – zdecyduj się na omlet z owocami i jogurtem naturalnym.

Pamiętaj, że w trakcie weekendu obowiązują te same zasady dotyczące regularności, co w ciągu tygodnia. W związku z tym nie zapomnij o pięcio-posiłkowym schemacie. Na drugie śniadanie przygotuj sobie prosty i szybki koktajl ze świeżych owoców, które kupiłeś w sklepie lub na bazarze. Może być to połączenie banana ze szpinakiem lub jagód z malinami i odrobiną masła orzechowego. Obiad niech będzie egzotyczną wyprawą kubków smakowych – pyszna cukinia z krewetkami tworzy nierozerwalny duet. Na podwieczorek natomiast zaserwuj pudding lub lekki budyń domowej roboty. Kolacja jako ostatni posiłek w ciągu dnia powinna być dopełnieniem wszystkich poprzednich dań. Mini tortille z kurczakiem, sałatą lodową i ogórkiem sprawdzą się również podczas wieczornego seansu filmowego. Voila!

Materiał partnera zewnętrznego

Warto przeczytać